Între vlădici şi popor este o totală ruptură.

“Nu confundăm Biserica lui Hristos cu clerul. […] Clerul depinde atât de mult de statul ateu, încât toţi sunt obligaţi să-i slujească. Biserica este o oficină a puterii statului ateist.
în aceste condiţii Biserica este, evident, poporul care crede, poporul care jertfeşte, poporul care luptă şi care suferă. [] (citiţi mai departe)

Anunțuri

About Semiotikos

Agrişă e un ortodox care nu respiră. Gândeşte, nu mereu profund, uman dar e tributar inexistenţei sale calde. Îndulceşte aceste lucruri cu patima lui şi cu scăpările sale. Agrişă e interesat de tot ce se întâmplă în univers şi nu e capabil să şi potolească setea aceasta. Agrişă e acru...însă unora le plac agrişele.

Posted on 24 Mai 2007, in ortodocşi. Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Acuma..eu stiam ca am scris ceva..ori m-ai interzis tu , ori am apasat eu ce nu trebuia..in fine…ideea ar fi ca d.p.d.v. strict ortodox apare ideea incalcarii granitelor de lez-majestate.In conditiile in care , prin defect pur confesional , a spune adevarul inseamna de cele mai multe ori a face neascultare , apare intrebarea cui ii e ingaduit sa faca aceste precizari /caracterizari…, atat vreme cat imi par luate din respectivul autor si asezate in gura unui drept-credincios (care va sa zica ortodox / smerit /ascultator…).
    Nu vreau sa ispitesc.
    Intrebarea ar fi doar unde se opresc limitele legarii la ochi in numele ascultarii si ale smereniei .

  2. Doar spamurile si suduielile nu sunt aprobate.
    Adevarul… cuvant greu. Ceea ce am numit ieri adevar, azi numesc copilarii. Deci nefiind depozitarul darului deosebirii, al discernamantului absolut, se pare ca, pentru mine, limita rostirii este data de constiinta limitarii mele personale constientizate.

  3. Un adevar raportat la tine insuti este un adevar subiectiv , indiferent cat de constient incerci tu sa fii in limitarile constientizarii tale constientizate .
    Uite o unealta de masurare a adevarului :
    „In timp ce tinerii si biserica canta, Alexandra a iesit cu inca 2 prietene in gradina bisericii, intre flori, si acolo in liniste, s-a rugat ca Isus sa ii schimbe viata, si sa o faca o faptura noua. Au venit inapoi inlacrimati… ” – http://patratosu.wordpress.com/2007/08/05/evanghelizarea-i-o-manipulare/
    Vorbim de tineri care nu vin sa caste , ci sa se uneasca .Unde e la noi adevarul asta ?

  4. Tocmai pentru că există capcana gândirii egocentrice, nu putem stabili noi înşine limitele ascultării. Acesta este motivul pentru care marii mistici ortodocşi vorbesc de ascultare atât de mult şi cu atât de multă evlavie. Ascultarea nu este abulie. Tâierea voii nu este lipsa voinţei. Prin ascultare se schimbă universul clădind în mine Împarăţia Lui şi transformând universul în Cosmos. Prin abulie omul sugrumă fiinţa şi devine mai josnic decât animalul.

    Rezervorul de înţelepciune citat anterior de către tine nu are comun cu gândirea creştină autentificată de secolele tezaurizate în Biserică, decât banner-ul. Citatul dat ilustrează elocvent egocentrismul pseudo-slujirii în alte ogrăzi. Autentic este doar dorul Alexandrei după Hristos, dar nu şi pseudo-găsirea Lui. Ortodoxul îl găseşte pe Hristos, ascuns în chip smerit şi mistic pe masa altarului în chipul Sfintei Euharistii. Ortodoxul ascultă, nu doar aude, Anamneza liturgică si se redescoperă ca autentic în existenţa sacră.
    Felul individual în care ne raportăm la aceste realităţi nu le schimbă, nu le infirmă nici nu le confirmă. Dacă eu cred, pe seama experienţei individuale, că laptele este scârbos, acest fapt nu validează pretenţia de adevăr a concluziei că vacile sunt fiinţe scârboase şi chiar mai puţin a ideii că cei care beau lapte sunt scârboşi. Generalizarea concluziilor rezultate din experienţele individuale este o manipulare grosieră.

    Din sursa citată ofer şi eu un citat pe care îl pun paralel cu o înţelepciune ortodoxă:
    „Da, aveţi dreptate, domnu’, e o mare manipulare.

    – Şi, cum, mai şi îndrăzniţi să recunoaşteţi….? Sînteţi nişte … Agresaţi omul. Nu-l vedeţi, că aproape se lasă convins, îl duceţi de nas…..

    – Auziţi, domnule, calm. Hai să vă explic, Isus ne-a învăţat să facem asta. Exact aşa! Ne-a spus să fim pescari de oameni.* Aţi fost vreodată la pescuit?

    – Da, am fost, şi ce-i cu asta?

    – Şi, nu-i aşa? V-aţi aşezat pe malu bălţii, aţi făcut aşa o strigare mare să se adune toţi peştii, le-aţi expus toate argumentele civilizat, le-aţi spus ce avantaje extrarodinare ar fi dacă s-ar sui la dumneavoastră în barcă, să-i duceţi acasă, să-i puneţi în tigaie, să-i mîncaţi ca să devină o persoană respectabilă, frumoasă şi deşteaptă, aşa ca dumneavoastră…? I-aţi manipulat fără ruşine, le-aţi pus mîncare în ac şi i-aţi dus cu pluta, i-aţi păcălit, pentru că peştele habar-n-are ce-i aia viaţa dincolo de viaţa din baltă.”

    de comparat cu ” Un ţăran a vrut să taie porcul, dar acesta se inghesuise în fundul cocinei şi nu putea fi tras afară cu toată silinţa dată de tăran şi de vecinii acestuia. Atunci aceştia îl lăsară să se liniştească şi punându-i înainte porumb, l-au ademenit din adăpostul său. I-au dat boabe de prumb, doar cât să-i facă poftă pentru ca nu cumva îndestulându-se să rămână retras în locul ferit. Dar când porcul s-a încrezut în promisiunea îndestulării sale şi s-a avântat în curta, tăranii s-au năpustit pe el şi legându-i picioarele l-au răsturnat şi l-au sacrificat.
    Purtaţi de grijă copiii mei, spuse Avva, că aşa vânează diavolul folosindu-se de foamea oamenilor”

    Iar în final, această postare devine actuală mai mult, acum, decât la vremea ei. Moartea patriarhului va confirma sau infirma cele spuse de Ioan Ianolide în citatul dat?
    Ea nu se referă la eşecul individual de a surprinde realitatea slujirii ortodoxe ci la posibilul faliment al bunului simţ în cei care îşi asumă răspunderi în Biserică. Iar acum, când aceştia sunt chemati să devină extensia Duhului Sfânt în alegerea noului patriarh, discuţia are noi, profunde si pragmatice sensuri.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: