Emil Moise şi Madalyn Murray

România, Buzău, 2006

Emil Moise face demersurile împotriva simbolurilor religioase pretinzând că astfel apară interesul copilei sale Teodora.

SUA, Baltimore, 1960

Madalyn Murray pretinde ca fiului său i-a fost refuzat dreptul de a nu participa la orele de studii biblice ( oarecum echivalentul Religiei în şcoala românească) motiv pentru care a intentat proces Inspectoratului Şcolar din Maryland.

România, Bucureşti, 2006

Consiliul pentru Combaterea Discriminării ia în considerare (parţial) petiţia cetăţeanului Moise Emil şi recomandă Ministerului Educaţiei Naţionale eliminarea icoanelor din şcoli.

SUA, Curtea Supremă, 1963

Cu votul de 8-1 se dă dreptate cetăţenei Murray Madalyn şi se interzice studiul obligatoriu al Bibliei dar şi rugăciunile publice în şcolile de stat.

România, Buzău, 2006

Emil Moise se plânge că a fost ameninţat cu moartea.

SUA, Baltimore, 1964

Într-un interviu în Life Magazine Madalyn Murray se crede femeia care a adunat cea mai multă ura împotriva ei. Totodată, descrie serii de persecuţii ale creştinilor împotriva ei şi a fiului William.

Până unde merg comparaţiile?

La maturitate, fiul William, în numele căruia a făcut demersurile Madalyn Murray ca o mamă bună ce se credea, a negat tot ce i s-a pus în cârcă. Nu a fost ameninţat, dispreţuit şi abuzat de creştini, nu a dorit să nu participe la Studiul Biblic, pe scurt, a fost folosit şi abuzat de mama sa.

În locul interesului superior al copilului, Curtea Supremă a urmărit interese politice şi a participat la abuzul împotriva lui William Murray care dorea educaţie religioasă care i-a fost refuzată prin demersurile mamei sale. Dovada? William Murray este azi activist pentru drepturile creştinilor în SUA precum şi în lume. Este chiar preşedintele ONG-ului RELIGIOUS FREEDOM COALITION.

Aspectul trist este că William o descrie pe mama sa ca pe o persoana rea şi egoistă, o mândră consumatoare de pornografie şi o mare hoaţă.

Pâna în clipa morţii sale s-a mândrit cu faptul că a îndepărtat credinţa din şcolile americane. A fost realizarea ei, pentru care a meritat să-si sacrifice copiii. Pe William l-a pierdut în favoarea lui Hristos, pe Jon l-a ţinut captiv toată viaţa lui.

Ce urmăreşte Emil Moise? Interesul superior al copilului sau interesul superior al tatălui?

Anunțuri

About Semiotikos

Agrişă e un ortodox care nu respiră. Gândeşte, nu mereu profund, uman dar e tributar inexistenţei sale calde. Îndulceşte aceste lucruri cu patima lui şi cu scăpările sale. Agrişă e interesat de tot ce se întâmplă în univers şi nu e capabil să şi potolească setea aceasta. Agrişă e acru...însă unora le plac agrişele.

Posted on 11 Ianuarie 2007, in ortodocşi, politice. Bookmark the permalink. 16 comentarii.

  1. O foarte buna si pertinenta alaturare. Sunt de acord intru totul cu pozitia dv.

  2. Sigur că americanii sunt de vină, că dacă erau ungurii…..he, he,…..!
    Americanii sunt de vină pentru că nu ne-au ocupat în 44 şi a făcut-o savieţchii narod şi tătucul Stalin. Avem aşadar azi nărozii noştri, care-aşteaptă tătuci să le spună ce au de făcut. Cei evadaţi din cloaca asta mai mârâie, mai vorbesc, mai ţipă, ba chiar iau Dreptul în braţe şi-i mai urechesc cu legea pe infractori … că asta sunt ăştia. Nu păcătoşi, nu smintiţi, ci infractori de drept comun. La Ocnă cu ei fraţilor să guste din sarea pământului până nu se strică! Besearica de buna seamă hodineşte şi lasă pe cei de la „împărăţie” sa ne rezolve treaba. Vezi să nu! Mâine poimâine ne taie ăştia bărbile şi ne scurtează sutanele, pe motiv de purtare ostentativa de însemne religioase. Mi-aduce aminte de titlul unei snoave de când eram prunc. „Aşa cap , aşa căciulă” . Am zis.

    A cârtit pentru voi, Gâlcevie, cuviosul.

  3. :))
    Riscul de tăiat bărbile şi scurtat sutănile este mai mare decât pare.
    Ceea ce e răvăşitor în privinţa prezenţei bisericii în societate e legat de faptul că prea rar episcopii au curajul să comunice direct cu credincioşii (emisiuni tv sau radio, forumuri, bloguri, etc). Vă pare nepotrivit?

  4. Precizez că articolul doreşte să sublinieze faptul că este riscant pentru Emil Moise să afirme că demersul său e în favoarea copilului său.

  5. putem sa solicitam trimiterea ateilor la ocna. Atunci cu ce suntem noi mai buni decat comunistii?

  6. in acest caz cu nimic…sper insa ca 89 sa fi meritat totusi

  7. Din păcate trenul din ’89 l-am pierdut. Acum trebuie să ne facem un tren, sau să învăţăm să-l folosim pe cel european în care ne-am suit.

  8. nu ti se pare totusi ca in trenul asta..european, am cumparat bilete la clasa I si am primit locuri in closet??

  9. Mda, dar ştiam toţi că facem asta si totuşi…
    Chestiunea care arde acum e să nu sărim din tren şi să pierdem tot ce am investit ci cum să folosim la maxim ceea ce avem în acest moment.
    Tipii ca Moise ne vorbesc de europenism de parcă noi nu ştim ce este ăla.

  10. Toata lumea stie ca o mancare fara sare n-are gust. Se pare ca nici voi n-ati gustat aluzia de „ocna”=acolo unde este sare=biserica=detinatoare de sarea pamantului=crestini autentici. Pentru puscarie erau la indemana multe alte cuvinte daca m-as fi gandit la ea.Fratilor ganditi un pic mai alegoric! Eu nu le doresc raul pacatosilor, ci chiar ii iubesc. Au nevoie de iubirea unui parinte mai mult ca noi toti.

  11. Si cum ii duceti la ocna (sarea pamantului= biserica) pe atei?

  12. Tot ofensiva americana ne da si solutia. S-au facut experimente pe bolnavi de cancer si SIDA: pentru un grup s-au rugat pentru altul nu. Concluzii? Din grupul celor ce-au baneficiat de rugaciune unii chiar s-au vindecat. La noi la manastire am aflat cazuri de cancer sau tumori maligne in fata carora medicii s-au declarat neputinciosi. Cu rugaciuni si pelerinaje s-au intors vindecati. Acui rugaciune o fi fost ascultata? n-am stire. Eu am fost informat ca medicii au constatat vindecarea. Sunt oameni pe care-i cunosc, si nu ma pot impotrivi evidentei.
    Astfel, cred c-ar trebui sa ne rugam si pentru ratacitii astia. Daca-i un test pentru incercarea noastra? Hai? V-aud cuviosilor?

  13. Pentru unggaby: stii ce cred eu? Cred ca de fapt noi ne-am luat bilete la closet si am vrut sa ne asezam la clasa I, crezand ca putem sa-i fraierim pe astia. Ei bine, uite ca nu ne-a mers si suntem acolo unde scrie pe bilet. Vorba ‘ceea: daca te duci la ospat, nu te arunca pe locurile de cinste, ca sa nu fii facut de rusine.

  14. Hmm. Rugăciune pentru atei…bun îndemn.
    Cum ar fi o ectenie la Sfânta Liturghie:
    „Încă ne rugăm pentru cei care nu cred în Tine, pentru sănătatea şi mântuirea lor.”
    Da! Nu sună rău. Dar oare de ce nu o fi deja ceva similar în Liturghie, de vreme ce fenomenele astea gen Emil Moise sunt mai vechi decât atestarea Sfintei Liturghii în forma actuală?
    De ce Părinţii nu au introdus o ectenie similară?

  15. pentru Gicu…
    e interesant ce spui, totusi inclin sa cred ca pretul platit de noi pentru aceasta integrare ne dadea dreptul la niste locuri la clasa a II a macar. Prea e dureroasa integrarea, si cine crede prin absurd ca de acum vor alerga cainii cu covrigi in coada pe mioriticile plaiuri, e chiar pueril. Daca cineva crede ca fondurile care vin via UE nu au un pret, iarasi se insala. Totul costa domnilor, iar efectele le vom vedea in curand. Integrati suntem expusi unor caracteristici dorite , pe care nu suntem economic pregatiti sa ni le asumam. De aici vor aparea o serie de efecte in cascada, iar prima etapa e dureroasa pentru mediul de biz romanesc. Se va subtia pana la inanitie, doar organizatiile cu suport extern vor face fata. Si e pacat..
    Sincer, viitorul imi apare sumbru..

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: