Banalitate în straie duhovniceşti

Demult se plimbă pe lângă noi copilăreasca întrebare cu variabilă pe la mijloc:

Ce X ai lua pe o insulă pustie?

Agrişă are azi varianta:

„Cu ce duhovnic ai sta pe o insulă pustie?”

Agrişă ar sta cu părintele Dorin. Cu el ar dezbate în pacea izolării derapajele unei posibile lumi seculare atât de îndepărtată încât ar părea ireală.

Eu n-am pe nimeni. Dar cred că dacă aş rămâne accidental pe o insula pustie aş dori să fie anunţat părintele Miloş. Astfel, el la Bocşa, eu pe insula ascetismului accidental, am fi împreună în rugăciune. M-aş ruga mai tot timpul, ca să fiu sigur că astfel mă rog deodată cu el iar el s-ar ruga mai tot timpul ca să-mi uşureze efortul de a mă însoţi cu el în rugăciune.

Voi?

About Semiotikos

Agrişă e un ortodox care nu respiră. Gândeşte, nu mereu profund, uman dar e tributar inexistenţei sale calde. Îndulceşte aceste lucruri cu patima lui şi cu scăpările sale. Agrişă e interesat de tot ce se întâmplă în univers şi nu e capabil să şi potolească setea aceasta. Agrişă e acru...însă unora le plac agrişele.

Posted on 14 Decembrie 2006, in ortodocşi. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Au fost două comentarii, unul de la davidOff ( http://david0ff.wordpress.com/ ) care n-a înţeles suficient de bine sensul. Am dat-o pe glumă, dar Agrişă a considerat că se ruinează sensul postării, lucru confirmat de următorul comentariu a lui gigi becali ( http://georgebecali.wordpress.com/ ) pe care l-am şters instantaneu când l-am văzut
    Am avut două motive:
    1) asumare frauduloasă de identitate pe blog, măcar pamflet de ar fi fost;
    2) ca să jignească preoţii numindu-i „curve” a avut nevoie de mai mult decât trei cuvinte.

Lasă un răspuns

