Întâlnirea cu Ştefan

Cu Ştefan Tălpălaru, Agrişă şi cu mine avem o relaţie de fan club. Noi, fani anonimi, el admirat.

Într-o seară plimbându-mă prin blogosat am dat de Stefan’s rant şi m-am bucurat că printre toate preocupările am regăsit şi credinţa. Şi nu oricum ci în forma ei sublimă- revolta! Credinţa fără revoltă e formalistă şi goală. E credinţă fără pasiunea întrebării. Pentru că revolta este în spiritualitate trăirea intensă a importanţei răspunsurilor.

Lui Agrişă i-a plăcut mult incisivitatea şi acurateţea lui Ştefan. „Bună plămadă” a spus când i-am citit disputa mea cu el. „Tu, pe de altă parte, neatent, grăbit şi dezlânat”.

Nu ştiu dacă v-am spus, Agrişă nutreşte o formă rară de agorafobie, e webofob. Se teme de expunerea publică prin web. N-ar scrie un rând pentru net în nici un caz. Îl îngrozeşte elasticitatea ortografiei pe net, strâmbă din nas când fac typo, plânge când vede texte fără diacritice şi urlă când vede tz, sh & comp. Mă rog, ciudăţeniile lui…netul nu-i Academie.

În contextul ştirii despre „impertinenţa” Bisericii de a se autofinanţa Ştefan a lasat un semnal de genul „receptat”!

Desigur, având cu totul altă părere decât el (veţi vedea că mai mult aparent şi în formă) am considerat oportun să mă întâlnesc cu cu el. Îmi pare o dezbatere de calitate şi pertinentă. Nu are rost să o reproduc, dar sperând că nu-l deranjăm prea mult pe Ştefan, vă invit pe la el.

About Semiotikos

Agrişă e un ortodox care nu respiră. Gândeşte, nu mereu profund, uman dar e tributar inexistenţei sale calde. Îndulceşte aceste lucruri cu patima lui şi cu scăpările sale. Agrişă e interesat de tot ce se întâmplă în univers şi nu e capabil să şi potolească setea aceasta. Agrişă e acru...însă unora le plac agrişele.

Posted on 13 Decembrie 2006, in ortodocşi. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Sunt măgulit de caracterizare, dar acurateţea nu e punctul meu forte, după cum ştii. Confund Biblia cu Evanghelia 😉

  2. Suntem oare meniţi contrazicerii? 😉
    Ba da. Este acurateţe în ceea ce susţii, slăbită doar de o confuzie a cărei vină o are, să zicem, PR-ul BOR.

Lasă un răspuns

