Minune

M-a călcat pe bocanc, unu’ la care-i zice Ţeastă. Nu-i spune degeaba, e căpos deşi nu-i prost de tot. Scriu asta pentu că deja aşteptăm Sfânta Liturghie de Sfântul Nicolae.

Ei bine, cu Teastă m-am întins la vorbe miercurea trecută. Ma ironiza cu un text de reclamă, el e băutor de bere, ceva de genul: „românii au sărvătoari multie…”. Nu vă scriu numele berii că sunt antialcool. Las’ că şi voi vedeţi reclama dacă sunteţi curioşi. Dar ideea e că ăia serbau încheierea reviziei la apa caldă, iar el mă buzărea că serbez pe Sfântu’ Andrei. În fine, mi-a scapat că lui Dumnezeu nu-i place să nu ţinem sărbătorile, iar Ţeastă mi-a oferit un pariu mussolinic. El va bârâi mâinie tractorul când bat clopotele de Prefacere şi dacă lui Dumnezeu nu-i place să-i facă ceva rău.

Mda. Vă vine să credeţi că butucul ăsta de om chiar aşa a făcut? A bârâit tractorul nu doar la Prefacere ci şi când am ieşit de la biserică! Apoi m-a strigat, deşi eram cu părintele:

– Ai văzut, Seme? Sunt bine sanătos, niciodată nu mi-a mers tractorul mai bine! şi a plecat la birt.

Javră de om, m-am gândit şi în sinea mea aş fi dorit din tot sufletul să facă Dumnezeu o minune şi să-l pună la punct.

Spre seară, Agrişă m-a găsit tulburat, voia să-mi arate un nivel la Klotski. Dar ascultăndu-mi păsul a dat din cap mirat şi a spus:

– Seme, da’ ce minunee!

– Ce minune? am întrebat în zeflemea.

– Îţi dai seama ce minune că Dumnezeu nu l-a prăpădit de Ţeastă? La aşa hulă numai minunea milostivirii lui Dumnezeu l-a scăpat!

Dumnezeu a făcut o minune, dar la punct m-a pus pe mine.

About Semiotikos

Agrişă e un ortodox care nu respiră. Gândeşte, nu mereu profund, uman dar e tributar inexistenţei sale calde. Îndulceşte aceste lucruri cu patima lui şi cu scăpările sale. Agrişă e interesat de tot ce se întâmplă în univers şi nu e capabil să şi potolească setea aceasta. Agrişă e acru...însă unora le plac agrişele.

Posted on 6 Decembrie 2006, in ortodocşi. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Faină răşsturnarea de perspectivă. Nu m-am gândit pâna acum aşa. Mai degraba gândim ca Seme.

Lasă un răspuns

