Jurnalul de la TVR 2

M-a sunat Agrişă pe la 9 juma’ seara să dau repede pe „2„. Am ascultat şi telecomanda a fost, iute, cea care mi-a descoperit titlul de ştire care m-a stârnit: „Teorie vs Dogmă”. Pe scurt am prins ideea că bieţii copii sunt puşi la şcoală în faţa incertitudinii- evoluţie sau creaţie.

Mi-am spus: „Clar, ăştia au un plan elaborat. Acum este scandalul, ( discret, ciudat de discret mediatizat) novo-iconoclast iar în paralel se va pune în discuţie ideea că elevii sunt puşi în dificultate datorită predării Religiei în şcoală fiindcă la ora de „bio” li se predă teoria „ştiinţifică” a evoluţiei iar la Religie li se povesteşte „mitul” creaţiei divine”. Pe scurt, de unde vine omul, din maimuţe sau din mâinile Creatorului

Dar TVR 2 mi-a dat, poate fără să vrea, o lecţie cu folos duhovnicesc. Am pre-văzut (nu, nu e typo) răutatea şi generată de teama din mine.

Ştirea, cu iz de micro-documentar, având invitaţi în studio pe domnii Alexandru Iftime – biolog cercetător – autor de manual şi pe biolog-ul Dorel Ruşti a abordat chestiunea în modul cel mai echilibrat cu putinţă. Desigur aş fi dorit să fie prezent un preot deştept acolo, dar mi-am dat seama ca nu avea într-adevăr ce să spună. Se discuta despre orele şi manualele de biologie şi s-a mărturisit cu francheţe că e necinstit să minţi copiii cu manualele prezentând evoluţionismul ca pe o teorie demonstrată impecabil. De fapt ar trebui să se indice slăbiciunile teoriei să se prezinte demascat cele mai frecvente mituri evoluţioniste. Ceea ce au şi precizat invitaţii emisiunii.

Agrişă e de părere că în manuale ar trebui să fie egal spaţiul informaţional adresat evoluţionismului cu cel adresat creaţionismului ştiinţific. De acord. Dar el mai crede că ar trebui ca manualele să prezinte şi argumentele filosofice care animează teoriile prezentate.

Eu cred că nu. Filosofia şi Religia au orele lor.

Nu ştiu ce cred alţii.

About Semiotikos

Agrişă e un ortodox care nu respiră. Gândeşte, nu mereu profund, uman dar e tributar inexistenţei sale calde. Îndulceşte aceste lucruri cu patima lui şi cu scăpările sale. Agrişă e interesat de tot ce se întâmplă în univers şi nu e capabil să şi potolească setea aceasta. Agrişă e acru...însă unora le plac agrişele.

Posted on 28 Noiembrie 2006, in diverse. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. N-am văzut sau auzit vreodata o carte şcolară sau o emisiune pe canalele populare ca Discovery Viasat care să prezinte în mod rece şi neimplicat teoriile antropogenezei.
    Nu cred că sunt şanse să văd curând una. Băieţăşi şi feţiţe cu oleacă de şcoală, au devenit evangheliştii religiei evoluţioniste, cred în mituri şi iau drept dovezi animaţiile 3D de pe Discovery.
    Cam ca în povestea cu Evanghelia după Iuda. Până la National Geografic nu ştiau nimic despre ea şi se plictiseau daca cineva le vorbea despre evangheliile apocrife, de la difuzarea documentarului încoace, şi de la The Da Vinci Code pe XVid, deşi n-au citit vreun studiu au devenit experţi în gnosticism şi secrete ecclesiale. Televiziunea şi miturile. uite o propunere de post sau chiar de blog nou.

  2. Da. Am vazut si eu emisiunea si mi-a mai venit inima la loc. Chestiunea cu blogul sau postul e ok. Mai rumegam.
    Poate-l rog pe fratele Zazanie ca tare-i mai place sa se uite le teve.

Lasă un răspuns

