Unde sunt credincioşii ortodocşi?

Azi Agrişă a venit la cabinet furios. S-a aşezat şi a fost nevoie să-i dau doua pastile ca să se calmeze. Două tablete de calciu. Lui Agrişă îi este de ajuns. Fiindcă mai mult îl calmează gestul care arată că îmi pasă de el decât efectul comprimatului.

De ce era furios Agrişă? Pentru că un profesor Emil Moise este încercat brusc de frica abuzurilor Bisericii Ortodoxe.

Gata, S-au terminat chestiunile dureroase ale românilor. Ce contează că odată cu intrarea în UE mai mult de jumătate din IMM-uri vor falimenta dacă ne uităm la unguri. Că bieţii unguri au ajuns să cumpere de ale gurii din Banat vreme de un an. Noi de unde vom cumpăra? De la sârbi, sau de la moldoveni?

Dar astea nu contează! Ce contează? Contează să ne aflăm în UE aliniaţi la cerinţe: fără icoane sau simboluri creştine (vezi ştirea ) dar cu chestii importante la zi, cum ar fi pornografia (citiţi ultimul paragraf). Nu-i deranjează pe cei din „o parte a societăţii civile” nici că la ore nepotrivite există nuditate la televiziuni, sau violenţ, sau consum de alcool, droguri şi ţigări, nici chioşcurile care gem de pornografie accesibilă copiilor nu reprezintă un abuz în minţile subterane ale „unei părţi a societăţii civile”

Agrişă strigă: „Jos cu icoanele, sus cu pornostarurile! ”

Ehei! Dacă în icoane Maica Domnului ar avea ţâtele ca şi Maria Popescu (altă româno-europeană), nu erau deranjaţi tăticii de la Societatea pentru Libertatea de Conştiinţă!

Hei! Ortodocşi din toate vizuinile, uniţi-vă!

Hei! Ceilalţi creştini, nu staţi deoparte si vă frecaţi lăbuţele cu bucurie, că vă vine rândul!

Anunțuri

About Semiotikos

Agrişă e un ortodox care nu respiră. Gândeşte, nu mereu profund, uman dar e tributar inexistenţei sale calde. Îndulceşte aceste lucruri cu patima lui şi cu scăpările sale. Agrişă e interesat de tot ce se întâmplă în univers şi nu e capabil să şi potolească setea aceasta. Agrişă e acru...însă unora le plac agrişele.

Posted on 15 Noiembrie 2006, in ortodocşi. Bookmark the permalink. 11 comentarii.

  1. Da, scrieti frumos si aveti pareri pertinente.
    Texte de genul asta merg postate si pe http://www.agonia.ro.

    Vedeti ca am mai lasat un mesaj si la un text de mai jos, nu mai reiau cele scrise acolo.

    🙂

  2. recomand : http://teperomanesti.weblog.ro/
    http://www.dilemaveche.ro/

    formurile televiziunilor si ale principalelor ziare. Forumuri : antena 3, realitatea tv, etc.
    🙂

  3. din cate vad nu scrii nici de frica, nici de pasiune. ian cerceteaza oleaca siteul pe care ma semnez.

  4. Merci pentru îndrumări şi bunăvoinţă. Îmi scapă partea cu „nici de pasiune”, io săracu’ de aia credeam ca scriu. Poate spui bine.
    Dar eu văd pasiune cumva istoric, rudă cu patior şi strănepoată a lui pathos. Adică pasiunea ca frenezie născută din suferinţă.

  5. „Frenezia născută din suferinţă” e un text foarte adevărat. Suferinţa este metadonă pentru creativitate. Cred cu tărie că nici nu se poate crea rece din calcul, ci doar cald, din suferinţă.
    Şi suferinţa înţeleasă superior e mistică pură.

  6. dorin teodor moisa

    credinciosii ortodocsi? ce este asta?

    intreb foarte serios. daca nu tii post mai poti fi numit credincios ortodox? daca nu te rogi si mai ales nu crezi in ce spui intr-o rugaciune, atunci mai poti fi numit credincios ortodox? daca furi, minti, faci rele mai mari sau mai mici mai poti fi numit credincios ortodox?

    daca toate acestea nu mai conteaza din moment ce te-ai schimbat in bine, mai poti fi numit credincios ortodox?

    daca esti preot sau calugar si-i urasti ce pei care nu sint ortodocsi, mai poti fi numit credincios ortodox?

    cunoaste cineva vre-un credincios ortodox? am intrebat foarte serios si poate cineva poate sa-mi dea niste raspunsuri sau niste adrese…..dorinteodor

  7. „daca nu tii post mai poti fi numit credincios ortodox?”
    Depinde de ce nu ţii post, poate ţi-a dat Dumnezeu să posteşti prin boală. Întrebarea îşi are răspunsul la duhovnicul fiecăruia.
    Celelalte întrebări/acuze probabil ca fac referire la cazuri pe care tu le cunoşti şi noi doar le putem bănui.
    „cunoaste cineva vre-un credincios ortodox?”
    Da. Eu. cunosc foarte mulţi. A fi creştin ortodox nu înseamnă că eşti perfect. Biserica Ortodoxă nu este compusă exclusiv din indexul sinaxarului. retorica aceasta este daunătoare credinţei pentru ca vrea să ducă la concluzia că nefiind perfecţi suntem sortiţi pierzaniei. Dar nu este aşa.
    Urmăm lui Petru, cel ce s-a lepadat de trei ori, lui Pavel- prigonitorul şi pleiadei de sfinţi care şi-au murdărit viaţa dar prin Învierea Domnului şi harul pocainţei s-au numit prietenii Lui.
    Dorin Teodor ţi-am răspuns foarte serios şi tot aşa te îndemn la un discurs religios care să te ananlizeze pe tine întâi şi sa te facă sa priveşti lumea prin Hristos, a cărui Înviere cu nerăbdare o aşteptăm în suflet.

  8. semiotikos,
    n-am intrebat sa ma aflu in treaba. as vrea sa stiu care sint limitele dincolo de care nu mai poti fi numit crestin ortodox.

    eu n-am cum sa fiu mai bun decit cel mai bun pe care l-am intilnit/cunoscut vreodata. atunci care sa-mi fie referinta? apostolul pavel, care a prigonit pe crestini (nu era apostol atunci, doar politist)? sau poate acei credinciosi care se inscriu la o agentie de turism care organizeaza „sarbatorile pascale” ? sau poate preotul care-si schimba prea des masinile?

    intebarile mele nu erau acuze. pur si simplu vad cum crestinul ortodox dispare incet, incet, in lipsa unei referinte. nu-mi vorbiti de biblie pe care nu stiu sa o interpretez; vorbiti-mi de oameni reali care sint crestini ortodocsi adevarati si care pot fi urmati. dorinteodor

  9. **”n-am intrebat sa ma aflu in treaba. as vrea sa stiu care sint limitele dincolo de care nu mai poti fi numit crestin ortodox.”**

    Limita dincolo de care nu mai poţi fi numit creştin ortodox este păcatul care depăşeşte capacitatea hristică de a fi salvat prin pocainţă.

    **”eu n-am cum sa fiu mai bun decit cel mai bun pe care l-am intilnit/cunoscut vreodata.”**
    De aici se naşte dilema şi ruptura, cel mai bun pe care l-ai întâlnit vreodată ar trebui să fie Hristos, evident nu poţi fi mai bun decât El, dar poţi deveni unul dintre hristoşi. Hristos se întâlneşte în Sfintele Taine. în toate, dar e mai evident simturilor carnale prin prezenţa în Sfânta Împărtăşanie.
    În ortodoxie viaţa în Hristos este reperul, nu comparaţia cu aproapele. Şi nu-ţi răspund doctrinar.

    În legătură Apostolul Pavel, pelerinii pascali şi preoţii cu multe maşini, trecând peste remarca anterioară, chiar dacă adevărul ei este covârşitor şi ar trebui să vedem aproapele prin noi, Afirmaţia este patinată, lipsită de relevanţă personală şi deprimant de repetitivă. N-o scriu cu răutate.
    De ce să nu urmezi pilda celor care după ce au gătat facultăţi serioase au intrat în monahism şi trăiesc în smerită rânduială, pilda preoţilor misionari care bat oraşele din spital în spital, cu tramvaiul sau pe jos, a celor cu 4 sau 5 filii şi fără maşină, care pentru a sluji într-o filie la kilometrii distanţă sunt duşi de milă cu maşinile credincioşilor pantru că ei nu au, a acelor preoţi care slujesc 3 si chiar 6 luni la rând fără salar fiindcă au parohii slabe ori pilda acelora care fac munci de traducere, apologetică, jurnalistică fără plată în timp ce ţânci culturali publică şi iau bani pe munci mai mici? De ce să-i las deoparte pe cei care, preoţi sau mireni, activează în asistenţa socială, care când toţi au sărbători pascale despre care vorbesc înbuibaţi şi cu plictis fac altora sărbătorile plăcute şi sfintite?
    Pentru că nu-i găseşti în scara blocului sau la poarta casei din suburbie?
    Duhovnicia se caută. Modelul ortodox, se caută şi când crezi că l-ai găsit constaţi că ţi-a fost dăruit.
    Nu scriu ca răspuns la ceea ce chipurile aş percepe ca acuze. Unei acuze îi răspunzi când o auzi ca noutate, cât e doar patefon hărşâit şi zgâriat nu o faci. Dacă îmi imaginam că acuzi nu catadicseam un răspuns. Fii pe pace, frate Dorin, dacă aş fi irascibil m-aş nega.

  10. Simulescu madalin

    mi se pare ca religia a devenit ceva inexistent si mai ales chiar badjocorita nu pot si nici nu vreau sa spun ce a ajuns la urechile mele. Religia merge spre distrugere imi este frica sa-i aflu viitorul Ortodoxiei dar inca nu este timpul pierdut totul se poate indrepta chiar si „in ceasul al IX lea„.
    Totusi voi spera o indreptare pana la judecata de apoi

  11. Mădălin, dacă religia ar fi inexistentă n-am vorbi despre ea.
    Dacă ar merge spre distrugere n-ar fi printre subiectele cele mai apetisante.
    Ce o fi ajuns la urechile tale nu ştiu, căt din ce a ajuns la urechile tale este adevărat nu ştii nici măcar tu.
    Viitorul ortodoxiei este simplu, A Doua Venire a Mântuitorului.
    Dacă vrei să afli lucruri adevărate deschide urechile şi spre cele pozitive. Oare de ce omului îi place să creadă mai degrabă răul? Tu ai citit comentariile anterioare?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: